ChriScorpiObi

ChriScorpiObi

Wednesday, February 16, 2011

fw:大肚媽咪爭位攻防戰

到底是港鐵宣傳不足,還是港青「個個眼大睇過龍」,對於港鐵劃為給予有需要人士的優先座位,很多人視若無睹,仍然「大無斯樣」坐係到,特別是不少年輕力壯「候生仔」,寧願臉上一雙熊貓眼,不停打機玩手機、打呵欠,也不理四周是否有需要人士而起身讓座,有時明知看到也會裝睡。不過,我作為大肚婆時,眼見他們個樣仲殘過自己,都難怪他們無意識要起身讓座,可能佢地先至是「最有需要人士」啦!。現在時下港青只懂上網打機,不懂體諒及禮讓別人,可能要出個「孔融讓梨」遊戲GAME,才識得什麼是「讓人」精神。



阿媽叫女扮瞓覺
仍記得我懷胎9個月,眼見由蛇腰變水桶肚已經好心傷,加上每日「陀」住幾十磅B腳又腫,上班迫巴士、趕地鐵,腰骨痛、腳仔軟,真係有苦自己知。有次,我如常放工坐地鐵,車廂依舊擠迫,我站在一對母女面前,這位年約五十歲的媽媽先冷眼瞄一下,木無表情,身旁十多歲女兒即馬上轉過頭,扮睇我唔到,後來那位媽媽細細聲叫女兒扮瞓覺,免得要讓座給我。


雖然我明白港人工作忙碌,坐車眠一眠很正常,我也不期望每個人都要讓座俾大肚婆。但這對母女的核突行徑,真叫人大開眼界。我心想港孩不識相,原來背後還先有個怪獸家長來培植。面對爭位母女理應動怒,不過為免因「街外人」而動胎氣,故我索性只有不停笑騎騎,令到她們尷尬周身唔自在。



以身作則 做個有品人
幸好,身旁有位老伯伯,睇唔過眼忍不住發砲:「有無搞錯,見到大肚婆唔讓座仲扮瞓覺,離晒譜!」母女聽後即露出尷尬樣,但聽到這番仗義說話,我還是向伯伯微笑道謝,香港始終還有少數好心人。


自此事發生,作為準媽媽的我,會將爭位母女成為教仔案例及警惕。我決心要以身作則,希望自己的言行為孩子樹立好榜樣,俗語謂「講多無謂,行動最實際」,所以以後見到老弱傷殘幼小大肚婆我都會讓座,而且搭地鐵要先讓人下車,不要只顧胡亂衝入車廂搶座位。因為我深信父母是孩子第一個老師,猶如一面鏡,子女言行是反映父母日常的行徑及性格,說得難聽一點:「仔女好醜都是家長一手做成」。身教會令他更易明辨是非,知道禮讓的重要,並藉此增強德育觀念。


曾有專家曾指出,港人不讓座,全因很多人生活上競爭大,事事講求功利結果,形成很多人自我中心,而且教育上缺乏社會道德教育,導致很多人變成如獨家村,而這種情況在年青人身上尤為明顯。由於新一代生活物質富裕,太習慣別人給予,不會主動施予他人,加上多以網上跟別人溝通,欠缺面對面互動交流的機會,對人與人的相處也少,欠缺同理心,不會敬老扶弱。加上部分怪獸家長助長及羊群心理,如你唔做我又唔會做,或者怕起身讓座好樣衰的心態,難怪形成港人不讓座的通病,就算見到優先讓座提示,也會無反應。我相信要徹底改變,社會要加強德育宣傳外,家長的身教,才會是最終解決良方。



 


撰文:Regina
http://www.trendymom.com.hk/lifestyle/lifestyle15.php?cmp=sr&src=frontpage


4 comments:

  1. Kin Yan Doris3:46 PM

    我搭MTR時都成見到咁O既情況, 所以家陣我們搭車時, 都會周不時周圍望O下有冇D有需人士^^ 之但係又咁喎...我見過有D大肚婆...好似人O地一定要讓佢咁款...講真...大家都係體諒你辛苦才讓座的, 但不代表"奉旨"的囉!!=.= 唔該都無聲唔打緊, 但唔洗咀描描咁話人好唔讓定個位等比佢座呀囉!!>O< (事關我試過有一次坐MTR的兩人位, 我坐係裡面那個位, 我隔離位人兄無訓著覺的, 但佢可以乜都睇唔到, 但個大肚媽媽又不太見肚, 我望多兩望...都係諗過讓座先啦...唔係都係企一陣O姐咁...未叫隔離個人兄"唔該借借"等我走出去, 再讓座比個大婆媽媽, 但那個大肚媽媽"bear行我囉!!>.<"好似係我讓得慢得濟咁!!...有時好令人心淡的囉!!
    [版主回覆02/19/2011 09:07:00]我真係好少讓座俾大肚婆, 有時見倒D唔知係肥定大肚都唔知讓唔讓好, 驚尷尬…所以多數讓俾老人家

    ReplyDelete
  2. shanlung9:18 AM

    我深信父母是孩子第一個老師,猶如一面鏡,子女言行是反映父母日常的行徑及性格 ---> 完全認同!!!!
    [版主回覆02/19/2011 09:09:00]呢幾日唸左幾樣野要教將來既小朋友: 唔好埋怨, 要珍惜感恩, 最緊要唔講大話, 我一向最唔適應付講大話既人

    ReplyDelete
  3. 艾利絲10:07 AM

    今朝搭mtr先有人走埋黎同我做survey, 問好多關於讓坐既野, 我老實話好少見人讓坐囉... mtr話佢地最近開始用左好多哈哈笑公仔提高讓坐文化...
    不過好似doris咁講, 有d人讓座俾佢真係一句唔該都無架... 我都係試過讓慢左俾人話(有時搭車真係發緊夢)...
     
    [版主回覆02/19/2011 09:18:00]老奉呢D又係令人好灰心…

    ReplyDelete
  4. Mrs. W5:27 PM

    我真係試過讓左個位比個有肚....腩既女人, 不過果時o係台灣, 我地2 個都勁尷尬囉.
    [版主回覆03/24/2011 18:01:00]我唸個女人尷d…我就做過被讓俾既2次=.=
    XDDDDDDDDDD

    ReplyDelete