ChriScorpiObi

ChriScorpiObi

Monday, June 25, 2007

找「續」定找「贖」?

頭先同事隨口問左我一句找x個x字點寫?

我即時唸起個「續」字, 都有唸過同錢有關會唔會係貝字部呢? 不過又好似讀「屬」喎~

跟住問左1個同事同一個主任都話係「贖」, 字典查倒「贖」字只係一個讀音「屬」, 跟住問左一位副主任同主任, 就話係「續」, 再查漢語辭典查唔倒, 只有「找錢」, 問普通話科主席話普通話好少咁講, 不過佢就話係貝字部, 佢叫我問返中文科科主席, 佢都話係「贖」。

另外我o係yahoo知識查倒就一個話「續」一個話「贖」!
找續定係找贖? - Yahoo!知識+  vs 恕不找續與恕不找贖 - Yahoo!知識+
「續」既係根據《中文一分鐘》; 而話「贖」既係根據《香港學生中文詞典》

呢個網有一段中文一分鐘講解找贖定找續既影片
http://www.rthk.org.hk/chiculture/1minchinese/01_42.htm

咁究竟邊個至係正字呢~?


20 comments:

  1. 「贖」

    ReplyDelete
  2. Scorpio1:33 PM

    AMY, 但係呢個讀屬喎

    ReplyDelete
  3. 咁可能我地一直都讀錯個「贖」字呢....

    ReplyDelete
  4. 中文字我最差架喇, 幫你唔到

    ReplyDelete
  5. Scorpio5:51 PM

    amy, 你意思係應該讀找「屬」? 定話「贖」字應該讀「續」? 丁屎, 唔緊要~研究下je~^^

    ReplyDelete
  6. siukei6:36 PM





    贖】貝-15-22

    注音一式
    ㄕㄨˊ

    注音二式
    sh

    相似詞


    相反詞


    解釋
    以財物換回人質或抵押品。如: 贖回人質 ﹑ 贖出當物 。
      以財物或勞役來抵銷罪過或免除刑罰。如: 將功贖罪 。史記˙卷一○五˙扁鵲 倉公傳: 妾願入身為官婢,以贖父刑罪。
      購買。水滸傳˙第二十五回: 大官人家裡取些砒霜來,卻教大娘子自去贖一帖心 疼的藥來。
      除去。管子˙五行: 草木區萌,贖蟄蟲卵菱。  

    ReplyDelete
  7. siukei6:37 PM





    【續】糸-15-21

    注音一式
    ㄒㄩˋ 

    注音二式
    shi  

    相似詞


    相反詞


    解釋
    接連不斷,或接在原來的之後。如: 連續 、 接續 。
      承繼、繼世。如: 嗣續 。史記˙卷六˙秦始皇本紀: 及至秦王,續六世之餘 烈,振長策而御宇內。
      添加、補充。如: 續杯 、 熱水瓶內再續些水吧!
    辦事的程序。如: 手續 。
      舊事重演。史記˙卷七˙項羽本紀: 而聽細說,欲誅有功之人,此亡秦之續耳。 
      姓。如漢代有續相如。

    ReplyDelete
  8. siukei6:41 PM





    【找錢】

    注音一式
    ㄓㄠˇ ㄑ|ㄢˊ

    注音二式
    j u chi n

    相似詞


    相反詞


    解釋
    買賣時,退還超過應付金額的錢。如: 他找錢時,少給我一百塊!

    ReplyDelete
  9. siukei6:42 PM

    兩個都不是正字,是廣州話

    ReplyDelete
  10. siukei6:49 PM

    若真的要寫,就寫贖,但若學生寫找贖,我會說他寫了口語,要他改為找錢。 情況就如:勤力,是口語,但也不可以寫「芹力」,學生作文寫勤力,我會要他改為勤奮、努力等等 希望幫到你~~

    ReplyDelete
  11. Scorpio7:43 PM

    甜睡寶寶, 你教中文架? 我都係查倒找錢~不過廣東話都有正字格~電視成日都有做, 所以我想知係點寫 網上一分鐘個網 http://www.rthk.org.hk/chiculture/1minchinese/01_42.htm 咁寫 (7) 找 贖 x  找 續 v 續︰加一些東西,例如續貂、續絃、續篇。 贖 (音 熟 ) ︰救贖,在典當舖中將東西贖回來的意思。 找續︰找回零錢,令數目完整。

    ReplyDelete
  12. siukei9:49 PM

    陳永明是我的老師,我不敢說他錯喔~~ 但我會再找找資料~~

    ReplyDelete
  13. siukei9:57 PM

    剛還看了陳老師的片,他的解說很清楚,謝謝您給我機會糾正錯誤~~~

    ReplyDelete
  14. Scorpio10:05 PM

    甜睡寶寶, 其實我都唔sure邊個o岩~^^

    ReplyDelete
  15. ♡♥KT♥♡10:30 PM

    「贖」同錢有關 貝字邊同錢有關 所以應該係「贖」

    ReplyDelete
  16. Scorpio10:53 PM

    ♡♥♡KT♡♥♡ , 我唸大家揀貝字部既原因都係咁, 但你又睇睇陳永明既解說~

    ReplyDelete
  17. siukei7:31 PM

    我的同事都說是贖,但我告訴他們陳老師的解釋後,都恍然大悟~~

    ReplyDelete
  18. Scorpio8:01 PM

    甜睡寶寶, 大家都好信陳永明喎~~

    ReplyDelete
  19. 阿心9:45 PM

    好似係 "找續" 呀, "贖" <<呢個好似係 "贖罪" 個 "贖".....

    ReplyDelete
  20. Scorpio10:05 PM

    阿心, 我都係咁唸

    ReplyDelete